Leuk en veilig in het museum

Tijdens de krokusvakantie 13-21 februari 2021

Tijdens de krokusvakantie kan je deelnemen aan activiteiten die geschikt zijn voor bubbels en kleine groepen (max. 4 volwassenen) of individuele bezoekers.

VR-beleving

Onze VR-beleving die tijdens de voorbije coronaperiode niet toegankelijk was, kreeg een nieuwe opstelling en wordt vanaf de krokusvakantie opnieuw aangeboden. Speciaal aangepaste wegwerpmaskers maken er een coronaveilige ervaring van.
Zet je VR-bril op en ervaar de culturele en natuurlijke rijkdommen van Congo alsof je er middenin zit!

Watoto - In het kader van de 10de editie van Krokuskriebels

Zag jij al ooit de touraco of kezako van dichtbij? Of ontmoet je liever een echte robot? Help jij de werktermiet om haar koningin terug te vinden? Of speel je liever de sanza? Teken je graag een beroemd koningsmasker, of leer je liever een beetje Lingala spreken?

In het AfricaMuseum maak je met behulp van deze doeboekjes kennis met de collecties van het AfricaMuseum. Je kiest zelf welke opdrachten je wil uitvoeren. Je hele familie kan natuurlijk gezellig meedoen!

Praktische info: Voor kinderen van 6-8 of 9-12 jaar - op 13, 14, 20 en 21 februari 2021 krijgen de leden van de Gezinsbond het doe-boekje gratis - € 2

Standing guide

Bezoek zeker ook onze eerste tijdelijke tentoonstelling Mabele eleki lola ! De aarde stralender dan het paradijs. Tijdens de krokusvakantie is er op woensdagnamiddag en op zondagnamiddag een gratis gids aanwezig die meer uitleg geeft in de tentoonstelling.

Praktische info: Op 14, 17 en 21 februari 2021 - van 13u. tot 16u. - Gratis.

Faro-erfgoedapp

Aan de ingang van de permanente expo kan je met de Faro-erfgoedapp  specifieke tours op je eigen smartphone downloaden.
De informatie in de app wordt geactiveerd door een bluetooth signaal (beacon) of door een scan van een beeld of object (augmented reality). Het systeem detecteert de taal waarin de smartphone geactiveerd is en zendt enkel boodschappen uit in die taal.
Momenteel bieden wij drie tours aan:

• Wetenschappers aan het woord
  • Herkomstparcours
  • Uit de collectie: weergaloze kunst

AfricaMuseum
Leuvensesteenweg 132
3080 Tervuren

Voor kleine groepen en individuele bezoekers of met je bubbel.
Taal
Nederlands en Frans